Noul Nissan Ariya este primul SUV electric al japonezilor. Mașina cu design inovator promite o autonomie de până la 500 de kilometri.
Noul Nissan Ariya are la bază conceptul cu același nume prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo. Acesta reprezintă debutul unei noi ere pentru constructorul nipon, o eră a electrificării și tehnologiei bazată pe inteligență artificială.
Japonezii spun că noul lor model este aerodinamic, sexy și unitar. Partea frontală prezintă un scut în locul grilei clasice, cu model japonez kumiko, care protejează sistemul ProPILOT bazat pe camere și senzori. Modelul vine și cu un nou logo, care integrează 20 de LED-uri. Scutul este flancat de faruri LED, alcătuite din câte patru mini-proiectoare de 20 de milimetri, cu semnalizatoare secvențiale.
Profilul este liniar, atletic. Mașina este echipată standard cu jante de 19 inci. Opțional, clienții vor putea comanda jante de 20 de inci. Linia descendentă a acoperișului și luneta înclinată, dar și geamurile fără rame, îi asigură look-ul de crossover coupe.
Partea posterioară pare tăiată în două de o bandă luminoasă care joacă rolul stopurilor.
4.595 de milimetri măsoară în lungime, 1.850 de milimetri în lățime și 1.660 de milimetri în înălțime, având un ampatament de 2.775 de milimetri. Sunt dimensiuni care îl poziționează între SUV-urile X-Trail și Qashqai ale producătorului japonez.
Ariya va putea fi comandat și cu o caroserie în două culori. Șase astfel de combinații vor fi disponibile.
Nissan trece în contul noului său model spațiu interior inegalabil în segment. Bordul prezintă un design minimalist și elegant. Controlul climatizării, reprezentat de butoane capacitive, este integrat în bord.
Modelul primește și acoperiș panoramic, care amplifică atmosfera aerisită resimțită la bord.
Versiunea de top Nissan Ariya este pusă în mișcare de două motoare electrice, care dezvoltă împreună 390 de cai putere și care îi asigură tracțiune integrală e-4ORCE. O baterie cu o capacitate de 87 kWh îi asigură o autonomie de până la 400 de kilometri în ciclul WLTP. Viteza maximă a acestei versiuni este de 200 km/h.
Există însă și o autonomie mai mare, trecută în contul lui Ariya cu o baterie cu aceeași capacitate, dar tracțiune față: până la 500 de kilometri.
La polul opus se regăsește versiune entry-level cu un singur motor electric de 215 cai putere, tracțiune față și baterie de 63 kWh, care poate rula până la 360 de kilometri între două încărcări.
Cinci versiuni vor fi disponibile în Europa:
Ariya (2WD) | Ariya (AWD – e-4ORCE) | ||||
63kWh | 87kWh | 63kWh | 87kWh | 87kWh Performance | |
Capacitatea bateriei | 65 kWh | 90 kWh | 65 kWh | 90 kWh | 90 kWh |
Putere | 160 kW | 178 kW | 205 kW | 225 kW | 290 kW |
Cuplu | 300 Nm | 300 Nm | 560 Nm | 600 Nm | 600 Nm |
Accelerație (0-100 Km) | 7.5 sec. | 7.6 sec. | 5.9 sec. | 5.7 sec. | 5.1 sec. |
Viteză maxima | 160 km/h | 160 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Autonomie în ciclul WLTP | Până la 360 km | Până la 500 km | Până la 340 km | Până la 460 km | Până la 400 km |
Ariya este echipat cu cea mai nouă generație a sistemului ProPILOT, care menține mașina în centrul benzii de circulație, păstrează viteza setată de șofer, dar și distanța față de vehiculul din față. Și Ariya poate fi operat în regim e-Pedal, care LEAF. Sistemul aplică frânarea atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație.
Pentru un plus de siguranță, Nissan și-a echipat noul model cu Around View Monitor, funcție de avertizare la coliziune și frânare de urgență.